Win the war for talent

Ny Position arbetar med en mätbar process som hjälper företag bli attraktivare arbetsgivare.

Employer Branding. Alla pratar om det. Alla vill lyckas med det.

Konkurrensen om kompetensen är större än någonsin. Men vad krävs egentligen för att vinna racet?

I våras anordnade vi på Ny Position en föreläsning i ämnet. Många stora arbetsgivare i vår region var på plats och än en gång fick vi en bekräftelse på hur aktuellt och oundvikligt ett attraktivt arbetsgivarvarumärke är. Läs mer om vår dag här.

Employer Branding innebär den identitet ni upplevs ha på arbetsmarknaden. Vad ni förknippas med, vad ni har för rykte och hur ni uppfattas som arbetsgivare. Kompetensen har blivit en av de viktigaste tillgångarna för att nå affärsmålen och framgången är helt beroende av att ni lyckas attrahera, utveckla och behålla talangfulla medarbetare.

Var kommer vi på Ny Position in i bilden? Jo när vi gång på gång i möten med duktiga kandidater får frågan: ”Varför ska jag börja jobba hos er kund?”

Det är så viktigt att ni som arbetsgivare är tydliga med vad ni erbjuder. Det är inte bara ni som ska välja en kandidat. Kandidaten ska också välja er.

Förra året ställde vi oss själva frågan – hur kan vi med vår kunskap gå till botten med det här på riktigt? Bortom floskler, trendiga begrepp och ”copy paste modeller”. Det senaste året har vi därför lagt mycket tid på att utveckla en forskningsbaserad metod. Genom den kan vi hjälpa er ta fram ert unika Employer Brand med en stringent och mätbar process av aktiviteter.

För en sak vet vi, styrkan kommer inifrån. Vi hjälper er identifiera och kommunicera just er.
Med rätt strategi kommer ni fånga stjärnorna. Vi ser till att ni lyckas!

Kontakta oss!