Rocket Science eller Employer Branding?

Är du nyfiken på att komma igång med Employer Branding? Vi ska inte ljuga – att attrahera, utveckla och behålla sina talanger genom ett starkt arbetsgivarvarumärke är inget arbete som går i raketfart. Men med rätt energi, nyfikenhet och även en portion mod kommer ni fånga stjärnorna. Och vi lovar, det kommer vara riktigt roligt på vägen!

För att arbeta med sitt Employer Brand krävs en långsiktig, välarbetad och genomtänkt process. Vet ni när, var och hur ni når era talanger? Har ni ett attraktivt löfte? Och är det löftet faktiskt sant och förankrat i er interna kultur?

Det är inte konstigt att tycka att arbetet med Employer Branding känns övermäktigt och det är lätt hänt att det blir uppskjutet. Men så fungerar det inte längre. De som inte rustar sin organisation kommer förlora kampen om kompetensen.

Ny Positions forskningsbaserade process hjälper företag bli attraktivare arbetsgivare, från start till mål. En genomtänkt strategi fylld med mätbara aktiviteter som mynnar ut i sex delar. I den första delen hittar ni en rejäl kartläggning av företaget såväl internt som externt och den sista innehåller det viktiga arbetet med ROI. Och en himla massa roliga moment där emellan såklart. Alla delar innehåller vägledning, tips och inspiration.

Vår process är inte en quick fix – men det är inte heller ett starkt employer brand.

Vill du veta mer? Vi ses mer än gärna och pratar lite (eller mycket) Employer Branding - Kontakta oss!

Andra inlägg i ämnet:

Employer Branding i styrelserummet

Win the war for talent

Föreläsning i Employer Branding tillsammans med IKEA och Sector Alarm