Vi sprider kunskap med marknadschef på Google

Fredagens frukostföreläsning med Gustav Radell, Head of Consumer Marketing Google Northern Europé, blev en succé. Med en känsla för humor delade han med sig av kunskap och en stor portion inspiration vilket satte igång tankeprocesser hos de flesta. Givande och roligt, helt enkelt en toppenstart på dagen.

Vi fick höra om Googles resa från start och hur de har nått sin framgång genom att våga testa. Inspirationen flödade kring vilka fantastiska saker vi kan testa och uppnå tack vare digitaliseringen och artificiell intelligens. Diskussionen gick även kring hur företag ska transformera sig för att möta framtidens ständigt uppkopplade konsumenter och vilken kompetens som kommer krävas för att möta framtiden med tekniska genombrott. Han belyste hur viktigt det är att inte se på digitaliseringen som en sak för sig. Digitaliseringen genomsyrar allt, oavsett bransch. Oavsett position. Det finns inget bolag idag som inte påverkas av digitaliseringen och att se det som en ensam punkt är fel.

Gustav ville även få fram hur viktigt det är med mod, något som också är ett av våra värdeord på Ny Position. Det är så himla viktigt att som bolag idag våga. Våga testa, våga satsa och våga hoppa ut i det okända. Våga tro på digitaliseringens möjligheter.

Föreläsningen gick helt i linje med våra tre värdeord energi, nyfikenhet och mod. Och vi är superglada över att Gustav Radell ville sprida kunskap tillsammans med oss. Stort tack.

Läs JKPG News artikel om eventet här