Attends är ett globalt företag med lokalförankring och är ett av de ledande varumärkena inom inkontinensområdet. Vi har försäljningsbolag i flera europeiska länder och ingår i Domtar Corporation, ett USA-registrerat börsnoterat bolag med verksamhet inom papper, pappersmassa och personlig hygien. I Aneby har vi centrum för utveckling, produktion och distribution av våra produkter och här arbetar vi även internationellt inom funktionerna för ekonomi, HR och IT. Vår företagskultur präglas av våra kärnvärden flexibilitet, omtanke och nytänkande vilket bidrar till en bra arbetsmiljö där vi utvecklas och bryr oss om varandra.

Controller

Är du ett ekonomiskt geni och har dessutom en tydlig koppling mot produktion? Då kan du bli den vi välkomnar till vårt härliga gäng på Attends!

Som Controller hos Attends, internt kallad Finance Analyst, ligger fokus på analysarbetet. I det dagliga arbetet söker du självständigt information och samlar in data som sedan analyseras i ett månadsvis rapportpaket. Du bidrar även till utvecklingen av rutiner och verktyg för rapporteringen samt sköter löpande uppföljning, budget och prognosarbete. Du ingår i en arbetsgrupp om fyra personer. Din placeringsort är Aneby och du rapporterar till Controller Product Supply.

Vi söker dig som är utbildad civilekonom, gärna med inriktning finansiering/controlling. Några års erfarenhet av liknande arbete är viktigt för rollen och tidigare arbete i en redovisnings- eller revisionsbyrå är meriterande. Du har en grundförståelse för redovisning men ditt huvudsakliga intresse ligger i analys och att aktivt vara med och bidra till att verksamheten drivs framåt. Det är viktigt att du tycker om att arbeta verksamhetsnära och med koppling mot tillverkande industri. Du är en fena på Excel och eftersom vi ingår i en internationell koncern utgår vi ifrån att du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Som person är du drivande och självgående med en väl utvecklad analytisk förmåga och mycket god förståelse avseende koppling mellan affär och ekonomi. Du har lätt för att organisera, strukturera samt att se komplexa affärssammanhang. Vidare är du kommunikativ, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper

Vi erbjuder dig ett kvalificerat arbete med stora möjligheter att påverka och forma din egen roll och avdelningens framtid. Hos oss finns stora möjligheter att växa i en stabil organisation som ligger i framkant. Vill du bli en av oss?

I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Position som arbetar med rekrytering av ledande befattningar och specialister. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christina Cajtoft eller Catharina Bülow på 036- 330 09 00. Du söker tjänsten via denna sida, där du registrerar din CV och kopplar din ansökan till tjänsten. Urval sker löpande varpå vi önskar din ansökan snarast, dock senast 19 augusti.